کتاب «Social Media and Sports» از انتشارات «Human Kinetics» سال 2020 توسط علی ابوالحسینی , مهدی سالاری در حال ترجمه میباشد. مجموعه پویا کتاب (اولین مرجع خارجی منابع خارجی علون ورزشی) که همکاری نزدیکی با انتشارات مبانی (ناشر تخصیی کتب علوم ورزشی) دارد.
مقاله ای در خصوص «نقش رسانه هاي جمعي در توسعه گردشگري ورزشي» (Social Media and Sports) توسط جاويد مجيد*, اسدي حسن صورت گرفته است که در این مقاله آمده :
در روند پرشتاب جهاني، رسانه ها و فناوري هاي ارتباطي با سرعتي تصورناپذير پيشرفت کرده و تمام سطوح فعاليت هاي انساني را تحت سيطره خود قرار داده اند. هدف از پژوهش حاضر، بررسي نگرش مديران و متخصصان ورزش، گردشگري و رسانه هاي ورزشي درباره نقش رسانه هاي جمعي در توسعه گردشگري ورزشي بود. جامعه آماري پژوهش شامل مديران و متخصصان ورزش، گردشگري و ميراث فرهنگي و رسانه هاي ورزشي در شهر تهران بود که با در نظر گرفتن 500 مدير و متخصص در هر حوزه با استفاده از فرمول کوکران و با 0.05 ضريب خطا 306 نفر به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند که شامل 102 متخصص در هر زمينه بود. ابزار پژوهش، به سبب دسترسي نداشتن به پرسشنامه استاندارد که با اهداف پژوهش سازگار و منطبق باشد، پرسشنامه اي محقق ساخته بود که پس از تاييد روايي توسط استادان مديريت ورزشي و گردشگري در يک مطالعه مقدماتي بين 30 نفر از آزمودني ها توزيع و پايايي آن a:0.89 گزارش شد. پس از توزيع و جمع آوري پرسشنامه ها، داده هاي 267 پرسشنامه برگشتي توسط نرم افزارهاي SPSS V.21 با استفاده از آزمون کولموگروف اسميرنوف و فريدمن تجزيه وتحليل شد. نتايج آزمون کولموگروف- اسميرنوف نرمال نبودن توزيع داده ها را نشان داد. نتايج آزمون فريدمن نشان داد که رسانه هاي جمعي بيشترين نقش را به ترتيب در «آموزش نيروي انساني در گردشگري» با ميانگين رتبه اي 5.79 و «بازاريابي گردشگري» با ميانگين رتبه اي 5.63 دارند.