یادگیری حرکتی
این کتاب توسط دکتر مهدی نمازی زاده و دکتر شهین جلالی نگارش شده است. سر فصل های کتاب به شرح ذیل می باشد:
6- مقدمه ای بر یادگیری حرکتی
7- یادگیری حرکتی چگونه مطالعه می شود؟
8- مرحله بندی یادگیری
9- ازماندهی محیط
10- یازخورد افزوده و یادگیری حرکتی
11- حافظه و فراموشی
12- انتقال یادگیری حرکتی
مقدمه مترجمان:
علم یادگیری حرکتی به مطالعه فرآیندها و کنش های متقابل سیستم عصبی، ذهن و جسم می پردازد و یکی از جذاب ترین و قابل تعمیق ترین مباحث حوزه تربیت بدنی و علوم ورزشی و همچنین علوم توانبخشی بشمار می رود. از این رو کتاب های فراوانی نیز در این حوزه به رشته تحریر در آمده است. یکی از برتری های این کتاب نسبت به سایر کتب منتظر شده در این میان رویکرد چند سطحی به مطالعه حرکات است. در این اثر علاوه بر مطالعه جنبه های عصبی و فیزیولوژیکی به ویژگی های رفتاری و روانشناختی اجرای حرکات نیز پرداخته شده است. در جلد اول این مجموعه با عنوان «کنترل حرکتی» جنبه های مختلف اجرای حرکات از قبیل زیر بناهای عصبی ، بیومکانیکی و رفتاری مورد مطالعه و بحث قرار گرفت. در این جلد نیز به زیر بناهای نظری مربوط به یادگیری ، یادزدایی، یادداری و اکتساب اشاره شده است. علاوه بر این تغییرات رفتاری پدید آمده نیز با توجه به مکانیسم های عصبی آن حرکات مورد بحث قرار گرفته است. در ادامه این اثر به جنبه های کاربردی یادگیری مهارت های حرکتی پرداخته شده است. امید است این جلد نیز مانند جلد اول مورد توجه و عنایت اساتید بزرگوار و دانشجویان علاقمند به این حوزه قرار گیرد و ما را از رهنمودهای ارزشمند خود بهره مند سازند.